N.yousefi

N.yousefi

سلام. بنده دانشجوری روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی هستم. شاغل . این وبلاگ نیز جهت انجام فعالیت های درسی بنده ایجاد شده است. با تشکر از همراهی شما...
N.yousefi

N.yousefi

سلام. بنده دانشجوری روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی هستم. شاغل . این وبلاگ نیز جهت انجام فعالیت های درسی بنده ایجاد شده است. با تشکر از همراهی شما...

فناوری اطلاعات و نقش آن در عرصه های مختلف کشاورزی

فناوری اطلاعات عصاره دانش و تجربه دو هزار ساله بشر است. انسان در تمام طول تاریخ برای شناخت پدید هها و کاهش ابهامات پیرامون ناشناخته ها به اطلاعات نیازمند بوده است. آغاز تاریخ بشر با توانایی او در انباشت اطلاعات و مبادله آن مقارن است. امروز به کمک رایانه و

ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات دهکده جهانی از رویا به حقیقت پیوسته است. کشاورزی نیز که یکی از علوم اولیه بشر می باشد از این رهگذر نیز بی نصیب نمانده است و تامین غذا برای جمعیت روزافزون جهان روزبروز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد استفاده از روشهای نوین در این عرصه کشاورزی را به استفاده از این فناوری جدید اطلاعات سوق داده است.  


در تمامی عملیات کشاورزی همچون کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت میتوان از این فناوری بهره جست، اهمیت صنایع جانبی در کشاورزی نیز دست کمی از محصولات اولیه ندارد و بشر روزبروز به مهم بودن این بخش از کشاورزی واقف شده است . بدست آوردن اطلاعات دقیق از وضعیت خاک ، آب و گیاه موجب می شود که بتوان از منابع موجود بهترین استفاده را نمود و در عین حال به پایداری محیط زیست کمک نمود. 


 
ادامه مطلب ...

بازاریابی چیست؟

     

 بازاریابی ‌یعنی ‌همگراسازی ‌همه ‌فعالیت‌های ‌شرکت ‌در ‌مسیر ‌فروش ‌بیشتر

 ترجمه دکتر یونس شکرخواه



 در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم. مهم این است که بدانیم نمی شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و باز مهم تر این که: بازاریابی همان تبلیغات نیست! بازاریابی ارایه محصول یا خدمت مناسب در بازار مناسب با قیمت مناسب است. ضمن این که اقدامات تبلیغاتی کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به زمین و زمان به صورت بلندمدت نگریست.

 

 آن چه در این مقاله می خوانید محصول مطالعه یک کتابچه در زمینه بازاریابی است که رئوس مهم آن را برایتان آورده‌ام. این کتابچه از انتشارات اکسپرسیس وربیس است.


 


 بازاریابی به همه کسب و کارها مربوط می شود. اما هنوز به درستی شناخته شده نیست و اغلب با تبلیغات و فروش اشتباه می‌شود.

 

  

ادامه مطلب ...